Modyfikacja treści aktualności 'Rejestracja zgonu'
Rejestracja zgonu.
Wydział:
Urząd Stanu Cywilnego
Podstawa prawna:
Art. 92 i następne ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jedn. Dz. U. z 2020, poz. 463)
Opłaty:
Sporządzenie aktu jest wolne od opłat
Termin odpowiedzi:
Niezwłocznie
Wymagane dokumenty:
• Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia -(wymagana)
• Dowód osobisty osoby zmarłej -(wymagany)
• Paszport osoby zmarłej - (wymagany)
• Dokument tożsamości osoby zgłaszającej (do wglądu)
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Uwagi:
Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu, na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu.
Zgłoszenie zgonu następuje w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu (jeśli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu). Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jedn. Dz. U. z 2019, poz. 1473 z późn. zm.) tj. pozostały małżonek, krewni wstępni, zstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 stopnia, a także osoby, które dobrowolnie się do tego zobowiążą.
Po rejestracji zgonu urząd stanu cywilnego wydaje 1 bezpłatny odpis aktu zgonu.
Urząd Stanu Cywilnego w Miłomłynie jest czynny w godzinach:
poniedziałek-piątek: 7.15-15.15
Bliższych informacji można zasięgnąć pod nr tel. 89 642 58 21, 89 642 58 20