Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn
Menu góra
Strona startowa Procedury spraw urzędowych Wydział Spraw Obywatelskich cz. II
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców) - Wydział Spraw Obywatelskich cz. II, menu 238, artykuł 2021 - BIP - Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Wydział Spraw Obywatelskich cz. II

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców)

 

 

Termin załatwienia

Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego, lub zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego: 1 miesiąc, w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące,
z możliwością przedłużenia w/w terminów w trybie art. 36 k.p.a.

Osoba kontaktowa

IWONA KOZAKIEWICZ

Miejsce załatwienia

URZĄD MIASTA I GMINY MIŁOMŁYN

UL.TWARDA 12, 14-140 MIŁOMŁYN

POKÓJ Nr 12

Telefon kontaktowy

89-642-58-20

Adres e-mail

wso@milomlyn.pl

Klauzula RODO

 

Sposób załatwienia

  • Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały – wydawane z urzędu

  • Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy (opłata skarbowa - 17,00 zł)

Wymagane Dokumenty

  • wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub Zgłoszenie pobytu czasowego”

  • dowód osobisty lub paszport

  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Tytułem prawnym może być w szczególności: umowa cywilno-prawna (np. najmu, użyczenia), aktualny wypis  z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu

  • w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo do zameldowania, dowód osobisty pełnomocnika

Opłaty

Bez opłat (nie pobiera się opłaty za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego). Opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.



Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

Uwagi

Dodatkowe informacje:

Kto może wystąpić z wnioskiem, zainicjować sprawę - osoba zobowiązana do zameldowania się na pobyt stały lub czasowy.

 

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność
do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Potwierdzenia pobytu stałego lub czasowego osoby zgłaszającej ten pobyt dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego.

 

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

 

Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej
na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport.

 

Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia.

Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

 

Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 775 z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu lub paszportu.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności                   

  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r.
    w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego             

 

Zgłoszenie pobytu stałego

Zgłoszenie pobytu czasowego

Pełnomocnictwo

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy

 



Metryka

sporządzono
2019-08-14 przez Iwona Kozakiewicz
udostępniono
2019-08-14 00:00 przez Ignaczak Wojciech
zmodyfikowano
2024-04-16 08:39 przez Ignaczak Wojciech
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
443
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.