Wpisanie do rejestru wyborców
Podstawa prawna
Wnioskowania o wpisanie do rejestru wyborców - art. 19 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011r. Nr 21 poz. 112 ze zm.)
Sposobu załatwienia sprawy – art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267, ze zm.) w związku z art. 20 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011r. Nr 21, poz. 112 ze zm.)
Wydział
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn
Adres: ul. Twarda 12
14-140 Miłomłyn
Pokój nr 12 - Informacja: Telefony: 89 642 58 20; 89 642 58 21
Adres e-mail: usc@milomlyn.pl
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części A/B – Wzór wniosku do pobrania w załączniku nr 1
- Załączniki do wniosku:
- Kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość wnioskodawcy,
- Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – Wzór do pobrania w załączniku nr 2
Opłaty
Nie ma opłat
Termin
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Decyzja o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców, wydawana w ciągu 3 dni od dnia wniesienia wniosku.
Tryb odwołania
- Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Miłomłyn, w terminie 3 dni od daty doręczenia decyzji.
- Od decyzji orzekającej o wpisaniu do rejestru wyborców nie przysługuje odwołanie, ani skarga do sądu. Na stwierdzone nieprawidłowości w danych osobowych przysługuje prawo wniesienia reklamacji do Burmistrza Miasta i Gminy Miłomłyn. Burmistrz obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia, i wydać decyzje w sprawie. Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodująca skreślenie z rejestru wyborców wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru wyborców może wnieść, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji skargę za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Miłomłyn do właściwego miejscowo sądu rejonowego.
Inne
- Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Można być ujętym tylko w jednym rejestrze wyborców.
- Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani w Gminie Miłomłyn na pobyt stały są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu.
- Wyborcy stale zamieszkali w Gminie Miłomłyn bez zameldowania na pobyt stały, wyborcy nigdzie niezamieszkali, przebywający stale w Gminie Miłomłyn, oraz wyborcy stale zamieszkali w Gminie Miłomłyn pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały w Gminie Miłomłyn mogą być wpisani do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, jeżeli złożą w tej sprawie w Urzędzie Miasta i Gminy Miłomłyn wniosek wraz z załącznikami wymienione w części I.
- Załącznik nr 1 -wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
(plik pdf, wielkość 37 KB, plik otworzy się w nowym oknie) - Załącznik nr 2 - deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców
(plik pdf, wielkość 45 KB, plik otworzy się w nowym oknie)